باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

بیمارستان 24 تختخوابه باوی احداث میگردد

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز: 15 بیمارستان در خوزستان در حال ساخت است

دکتر سرمست گفت: عملیات ساخت 15 بیمارستان در شهرهای مختلف خوزستان درحال انجام است.

دکتر محمدحسین سرمست در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 15 بیمارستان در سطح استان در حال ساخت است و از این تعداد، بیمارستان‌های شهرهای رامهرمز، مسجدسلیمان، رازی اهواز، شوشتر، شوش، ماهشهر و بیمارستان‌های سوختگی و ابوذر اهواز توسط سازمان مسکن و شهرسازی ساخته می‌شوند.

وی افزود: این بیمارستان‌های در حال ساخت، جایگزین ساختمان‌های فرسوده بیمارستان‌های فعلی می‌شوند. همچنین از این تعداد، بیمارستان‌های رامهرمز و مسجدسلیمان نیمه دوم سال جاری افتتاح و تجهیز می‌شوند.

سرمست تصریح کرد: بیمارستان‌های باغملک، گتوند، اروند و الوار گرمسیری نیز از دیگر پروژه‌های درمانی در استان است که توسط دانشگاه علوم پزشکی اجرایی می‌شوند. همچنین شرکت نفت بیمارستان سوسنگرد و شرکت فولاد خوزستان نیز بیمارستان 96 تختخوابه صنایع را احداث خواهند کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان گلستان اهواز نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و این پروژه در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتبار لازم برای اجرای پروژه ساختمان جایگزین بیمارستان گلستان در سال جاری به میزان 70 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که 20 درصد این اعتبار از سوی سازمان مسکن و شهرسازی تأمین شده است. بیمارستان جدید 540 تختخوابه خواهد بود و در جوار بیمارستان فعلی ساخته می‌شود.

سرمست گفت: ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان "شفا"ی اهواز، ساخت بیمارستان 24 تختخوابه در شهرستان باوی، توسعه مرکز درمان‌بستر هفتکل به بیمارستان 24 تختخوابه، ایجاد ساختمان جایگزین بیمارستان طالقانی آبادان و ساخت پنج مرکز درمان بستر 12 تختخوابه در شهرهای مختلف استان از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

وی افزود: مراکز توسعه درمان‌بستر در شهرهای هفتکل و گتوند به بهره‌برداری رسیده و نمونه چنین مراکزی نیز بزودی در شهرهای دهدز و حمیدیه افتتاح می‌شود، مرکز توسعه درمان‌بستر اندیکا نیز تاکنون 95 درصد پیشرفت داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: علاوه بر ساخت بیمارستان‌های جدید و جایگزین در استان، ایجاد بخش‌های جدید در بیمارستان‌ها نیز در برنامه است و تاکنون نیز چند بخش جدید افتتاح شده است. اورژانس جدید بیمارستان گلستان اهواز دو سال پیش به بهره‌برداری رسید و مرکز درمانگاهی این بیمارستان نیز با2500 مترمربع مساحت ساخته شده و در شهریورماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرمست با بیان اینکه با ساخت بیمارستان‌های جایگزین، بیمارستان‌های فعلی تعطیل نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های جدید پس از ساخت باید تجهیز شوند، البته در این زمینه باید شرایط کشور و تحریم‌های بین‌المللی را نیز در نظر داشت. در حال حاضر در حال بررسی تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان‌های جدید هستیم. در بیمارستان‌های فعلی نیز با کمبود تجهیزات مواجه نیستیم، ولی برخی تجهیزات فرسوده‌اند باید بازسازی و تعمیر شوند تا دوباره بتوان از آنها استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد