باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

پشت‌پرده ممنوعیت خرید خودرو در اروند و انتظار خوزستانی‌ها

 
 
 مدیر امور گمرکی سازمان منطقه آزاد اروند از ممنوعیت خرید خودروهای پلاک اروند توسط شهروندان استان خوزستان به غیر از ساکنین آبادان و خرمشهر خبر داد! عبودزاده تصریح کرد: در صورت خرید خودرو از بنگاه های معاملاتی توسط همشهریان محترم اهوازی و دیگر هم استانی ها، خودرو طبق آیین نامه جریمه خواهد شد. وی افزود: از ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری دور جدیدی از بررسی موقعیت مکانی خودروها از طریق جی پی اس های نصب شده بر روی خودروهای پلاک اروند آغاز خواهد شد.

 به گزارش باوی نیوز به نقل از بهار نیوز جبار عبودزاده گفت: همشهریانی که نسبت به خرید یا فروش خودروهای پلاک اروند اقدام می نمایند باید به این نکته توجه داشته باشند که انتقال سند باید از طریق واحد شماره گذاری منطقه آزاد اروند صورت پذیرد، در غیر اینصورت اگر خودرو مرتکب تخلف شود صاحب اولیه خودرو به عنوان متخلف شناخته خواهد شد. طبق مصوبه هیئت محترم دولت فقط همشهریان ساکن در شهرهای آبادان و خرمشهر می توانند نسبت به خرید خودروهایی پلاک اروند اقدام نمایند.
عبودزاده با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت در خصوص طرح تردد خودروها تا مرکز استان خوزستان گفت: طبق این مصوبه، امکان تردد خودروهای پلاک اروند از شهرهای آبادان و خرمشهر تا مرکز استان فراهم شده است. عبودزاده در ادامه گفت: شهروندانی که نسبت به خرید و استفاده خودروهای پلاک اروند در دیگر شهرهای استان اقدام نمایند با مشکلات جدی مواجه خواهند شد. همچنین به دارندگان خودروهای پلاک اروند که تاکنون نسبت به بروزرسانی سیستم جی پی اس خودرو خود اقدام نکرده اند هیچگونه خدماتی ارائه نخواهد شد و این خودروها امکان تردد تا مرکز استان را نداشته و در صورت مشاهده طبق آیین نامه خودروهای پلاک اروند جریمه خواهند شد.

گفتنی است این طرح انتقادات فراوانی را در بین مردم خوزستان در پی داشته است و مردم اهواز -باوی و دیگر شهرهای استان عقیده دارند پشت پرده این طرح، نمایندگی‌های شرکت‌های خودرو ساز داخلی به ویژه ایران خودرو و سایپا هستند که می دانند در صورت فراگیر شدن خرید خودروهای خارجی بدون عوارض گمرگی (قانون مناطق آزاد) به همه شهرهای استان، آنها عملا باید قید فروش خود را در این استان بزنند زیرا با احتساب قیمت و کیفیت خودروهای وارداتی با خودروهای داخلی، هیچکس تمایلی به خرید محصولات داخلی نخواهد داشت.
این در حالیست که مردم خوزستان معتقدند شرایط آب و هوایی خاص استان خوزستان ایجاب می کند برای تشویق سرمایه گذاری در خوزستان و همچنین جلوگیری از سیل مهاجرت متخصصان از استان تسهیلاتی اینچنینی برای خوزستان فراگیر و مورد حمایت مسئولان استان و کشور قرار گیرد.
گفتنی اینکه قیمت برخی خودروهای با کیفیتی چون مزدا 3 - انواع تویوتا، هیوندا و ... در منطقه آزاد اروند حدود 1/4 قیمت آنها در دیگر مناطق کشور است.
در حال حاضر، تعداد قابل توجهی از خودروهای باکیفیت خارجی در آبادان و خرمشهر توسط مردم خریداری شده و سیمای این دو شهر از نظر خودروها، کاملا دگرگون شده است که در زیر تصاویر برخی از آنها را مشاهده می کنید:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد