باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

تامین اجتماعی باوی پاسخ دهد !

 

 بی مهری  گسترده تامین اجتماعی باوی با کشاورزان

 

باوی نیوز:بی شک بزرگترین خدمت در تاریخ ایران با قرار دادن کشاورزان تحت پوشش  بیمه تامین اجتماعی طی مصوبه ای از سوی دولت دکتر احمدی نژاد اتفاق افتاد. انتشار این خبر موجی از شادی و خوشحالی را در میان کشاورزان خدوم و زحمت کش به دنبال داشت و  عزم آنها را برای تولید بیشتر و خودکفا کردن کشور در تولید محصولات استراتژیک  و اعتلای ایران بیشتر و نسبت به آینده معیشتی خود امیدوار کرد.

تا قبل از این مصوبه کشاورز تا جوان وسر پا بود کار می کرد و وقتی پیر می شد آنوقت دیگر سربار پسرانش بود. اگر کشاورز پسری نداشت یا پسران کشاورز خدای نکرده نمی توانستند از پیرمرد امروز و کشاورز دیروز نگه داری کنند آینده او مبهم و ناراحت کننده بود که خدا را شکر فرزندان روستا و عشایر همه با غیرتند این اتفاق تا حالا نیافتاده ولی به هر حال اگر این کشاورز بیمه شود میتوانست در پیری مثل یک کارمند بازنشسته حقوق بگیرد ودیگر خودش و زنش چشمشان به دست فرزندانشان نباشد و از مزیت درمانی بیمه هم بهره مند می شوند. 

علیرغم این مصوبه ، اداره تامین اجتماعی باوی، کشاورزان این منطقه را بیمه نمی کند. این در حالی است که بارها مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان اعلام کرده است که کشاورزان برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی به شعب این اداره در تمام استان مراجعه کنند اما این مصوبه در اداره تامین اجتماعی باوی اجرا نمی شود.و موجب نارضایتی و ناراحتی خدومترین و آسیب پذیرترین قشر نظام شده است. بعضا برخی کشاورزان با کت و شلوار به اداره تامین اجتماعی باوی مراجعه می کنند و به آنها گفته می شود که شما کشاورز نیستید و ما شما را بیمه تامین اجتماعی نمی کنیم. مسئولین باید به این نکته توجه کنند که کشاورز هم مثل تمام مردم می تواند کت و شلوار بپوشد و ماشین کولردار سوار شود و با توجه به مکانیزه و نوین شدن کشاورزی نباید مسئولین به کشاورزان بدبین باشند که هیچ خدمتی جوابگوی زحمات کشاورز نیست کشاورز و کارگری که پیامبر عظیم الشان ما فرمودند دستشان را میبوسم. امیدواریم اداره کل تامین اجتماعی خوزستان ضمن برخورد جدی با اداره بیمه تامین اجتماعی باوی، پیگیر این موضوع باشد.و کشاوزان در زمانی که قیمت نهاده ها و سوخت به طور چشم گیری افزایش یافته اجرای این قانون میتواند مرهمی بر دردهای بی شمار آنها باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 17:22

تبارک الله آقای باویک: از طرف عبدالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد