باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

نگرانی مردم شهر های باوی از تغییر مسیر آزادراه خلیج فارس

                         

مردم و مسئولان شهرهای ملاثانی،شوشتر،گتوند و دزفول نسبت به شایعات احتمال تغییر مسیر آزاد راه خلیج فارس از دزفول به پل زال ابراز نگرانی کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در نشستی با حضور رؤسا و جمعی از اعضای شورای شهرهای ملاثانی ، شیبان،شرافت، شوشتر و دزفول با اشاره به نگرانی های مسئولان و مردم منطقه افزود: این نگرانی و شایعات در پی مصاحبه اخیر وزیر راه و ترابری با مطبوعات که از مسیر آزاد راه خلیج فارس از طریق پل زال اندیمشک و اهواز بدون اشاره به نام شهرهای دزفول، گتوند و شوشتر و ملاثانی نام برده بود ایجاد شده است.
وی گفت: شرایط و قراین نشان می دهد که کارگزاران امر در حال احداث یک پل از مسیر پل زال به سمت اندیمشک برای تغییر مسیر از کریدر شرق هستند.
وی افزود: نگرانی های پیش آمده به معاون عمرانی استاندار منتقل شده و وی اعلام کرده است تحت هر شرایطی آزاد راه خلیج فارس از مسیر اندیمشک - دزفول- شوشتر - اهواز عبور خواهد کرد.
«غلامعلی سلیم گندمی» یکی از اعضای شورای شهر دزفول نیز با اشاره به ارائه 230 صفحه دلایل فنی مبنی بر ضرورت احداث آزاد راه از کریدر شرق و پذیرش و صحه نهادن مسئولان ذی ربط براین موضوع گفت: به رغم این موارد همچنان شائبه احداث این آزاد راه از منطقه کریدر شرق وجود دارد.
وی وجود مسائل امنیتی و پدافند غیر عامل به ویژه زمان جنگ تحمیلی که مسیر اندیمشک کرخه به دلیل تهاجم دشمن برای مدتی مسدود و در تیر رس دشمن قرار داشت را نمونه محکم و بارزی برای ساخت این آزاد راه از مسیری مطمئن تر و مناسب تر که همانا کریدر شرق است ارزیابی کرد.
این عضو شورای اسلامی شهر دزفول مسائل اقتصادی، خارج شدن شهرهای طول مسیر از بن بست و انزوا و رونق اقتصادی و گردشگری این شهرها بهبود وضعیت کشاورزی و وجود بیش از
یک میلیون و 200 هزار جمعیت ساکن در طول این مسیر را از دیگر نکات مهم ضرورت احداث این آزاد راه از کریدر شرق اعلام کرد.
وی افزود: رایزنی های زیادی صورت گرفته و تاکنون بیش از 600 تومار تهیه شده و مردم شهرهای این مسیر بیش از سه هزار نامه برای مسئولان ارسال کرده اند که در اختیار نماینده ولی فقیه در خوزستان قرار گرفته است.
این عضو شورای شهر دزفول از سکوت برخی مسئولان استان خوزستان در این خصوص انتقاد کرد و خو استار توجه به این موضوع شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد