باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

تندیس فرزند و افتخار باوی جلوه گر یکی از پل های اهواز

از مجسمه شهید بقایی در ابتدای پل سفید و مجسمه شهید هاشمی در ابتدای پل پنجم رونمایی شد.

باوی نیوز:تندیس شهدا بقایی و هاشمی 24 سال پس از جنگ تحمیلی در کنار پل سفید و پل پنجم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و جلوه دادن به نمادها و زیبایی‌های شهر با حضور خانواده این شهدا رونمایی شد. رونمایی از تندیس سه شهید دیگر نیز در کنار پل‌های سوم، چهارم و ششم در برنامه‌های آتی شهرداری اهواز قرار دارد.


به گزارش باوی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ـ منطقه خوزستان ـ سیدجعفر حجازی استاندار خوزستان، در مراسم رونمایی از تندیس شهدا در ورودی پل‌ها که امروز(چهارشنبه، پنجم مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان علاوه بر این‌که شهدای بسیاری را در انقلاب تقدیم کرد، در جنگ تحمیلی نیز شرکت داشت. نه تنها جنگ تحمیلی در خوزستان اتفاق افتاد بلکه این استان در جنگ حضور فعال نیز داشت. وقایع مربوط به بخشی که جنگ در این استان واقع شد برای کشور بسیار ملموس است ولی حضور خوزستان در جنگ چندان ملموس نشد و شهدای استان مظلوم واقع شدند.

 وی افزود: در سال گذشته جمع‌بندی‌هایی در زمینه کارهای عمرانی داشتیم و با تشکیل کمیته‌ای برای نامگذاری و جانمایی برای تندیس‌های شهدا تصمیم‌گیری شد. این کار از پل‌های شهر اهواز آغاز شد و تندیس‌ها در کنار پل‌ها جانمایی شد.

 حجازی گفت: کارهای دیگری نیز در این زمینه در سطح استان انجام شده و برنامه‌ کاری در سال جاری همچنان ادامه دارد که با پیگیری این اقدامات همه طرح‌های بزرگ استان با نام شهدا مزین می‌شود.

 بر اساس این گزارش  آیت‌الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز، نیز در این مراسم اظهار کرد: نشانه‌ها و آثار دفاع مقدس و شهدا باید بزرگ نگه داشته شود که تندیس‌های شهدا یکی از این نشانه‌ها است.

 وی افزود:‌در کنار ساخت و نصب تندیس‌های شهدا باید کارهای فرهنگی دیگری از قبیل ساخت فیلم و سریال‌های دفاع مقدس، ساخت المان‌ها و یادمان‌های جنگ برای کمک به فرهنگ دفاع مقدس انجام شود تا این فرهنگ همچنان زنده و مستمر نگه داشته شود و به نسل‌های آینده منتقل شود.

 همچنین منصور کتانباف شهردار اهواز، در این مراسم اظهار کرد: شهر اهواز پایگاه رزمندگان دفاع مقدس بوده است و باید فضای این شهر کمی به سمت دفاع مقدس حرکت کند. به این منظور و براساس مصوبه ستاد کنگره سرداران شهید، پنج شهید سرلشکر‌ که در جنگ نقش محوری داشتند انتخاب شده و مجسمه‌ها و تندیس‌های این شهدا ساخته شد. براساس شورای سیاست‌گذاری متشکل از سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران،‌ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهرداری و با مطالعات بنیادی، مکان نصب این تندیس‌ها جانمایی شد.

 وی با بیان این که ابتدای پل سفید برای نصب تندیس شهید بقایی و کنار پل پنجم برای نصب تندیس شهید هاشمی در نظر گرفته شده است، افزود: جنس مجسمه شهید هاشمی برنز سوخته است. ارتفاع این مجسمه 5/3 متر و وزن آن 2 تن و به روش موم کاهنده ساخته شده است.

 تندیس شهدا بقایی و هاشمی 24 سال پس از جنگ تحمیلی در کنار پل سفید و پل پنجم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و جلوه دادن به نمادها و زیبایی‌های شهر با حضور خانواده این شهدا رونمایی شد. رونمایی از تندیس سه شهید دیگر نیز در کنار پل‌های سوم، چهارم و ششم در برنامه‌های آتی شهرداری اهواز قرار دارد.


                     


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد