باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

دادستان اهواز:پرداخت مطالبات شاکیان پرونده «سادات»



باوی نیوز:
با کشف اموال جدید از متهمان، بخش دیگری از مطالبات مالباختگان پرونده موسوم به «سادات» پرداخت می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز  با بیان اینکه پرونده موسوم به سادات هنوز در جریان است، افزود: هم اکنون وجوه قابل توجهی از اموال مربوط به این پرونده ردیابی و در تهران تحت عنوان پولشویی کشف شده است.

فرهاد افشارنیا ادامه داد: این اموال که بعضا به صورت غیرمنقول بوده، در حال حاضر توقیف شده است و امیدواریم اموال کشف شده بتواند مطالبات مالباختگان را پوشش دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه جرم پایه و منشاء این اموال در خوزستان بوده بناست که بعد از صدور حکم به دادگستری استان بازگردانده و به مالباختگان پرداخت شود.

افشارنیا همچنین در مورد «علی عیاشی» یکی از متهمان اصلی این پرونده که از کشور خارج شده، گفت: اقدامات مربوط به استرداد این شخص از کشور یونان انجام گرفته اما هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز در ادامه در مورد مؤسسه مالی «اعتماد ایرانیان» اظهار کرد: بر اساس مصوبه بانک مرکزی این مؤسسه با مؤسسه قوامین ادغام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر است تعهد به سپرده‌گذاران را مؤسسه قوامین پاسخگو باشد. به گفته وی، در اهواز شکایتی از عدم تحقق تعهدات مؤسسه اعتماد ایرانیان واصل نشده است.

بر اساس این گزارش، پرونده فساد اقتصادی موسوم به «سادات» در سال 84 با بیش از 120 هزار نفر شاکی و حدود 3 هزار نفر متهم تشکیل شد. به گفته سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس هنوز 50 هزار نفر از شاکیان این پرونده بلاتکلیف هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد