باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

افتخار آفرینی دانش آموز خوزستانی در کنکور

  

شوشان / امسال هم شهرستانی ها گوی رقابت را از تهرانی ها بردند .موقع اعلام نتایج کنکور که می رسد دیگر فرقی نمی کند بچه ی کجا باشی اینبار دیگر همه چیز در تهران جمع نمی شود . برای همین است که امسال از شمیرانات تا گناباد و کرمان قبولی داشتیم. دبیرستان استعداد های درخشان شهید بهشتی اهواز مرکز نخبه پرور خوزستان است که از دست رئیس جمهور نیز لوح تقدیر دریافت کرده . دبیرستان شهید بهشتی اهواز در سال 86 حسین فرزین رتبه دوم رشته ریاضی فیزیک را به جامعه علمی معرفی کرد و این بار با کسب رتبه هفتم در همین شاخه باز توانست سردرمدار خوزستان در میان سایر استان ها باشد.بهروز طهماسبی دانش آموز موفقی است که در کنکور 91 توانست مقام هفتم در رشته ریاضی فیزیک را کسب کند.

او که دوران دبیرستان را در مدرسه استعدادهای درخشان طی کرده در کودکی نیز زبانزد عام و خاص بوده پدرش می گوید"آن روز من خواب بودم مادر بهروز هم داشت قرآن می خواند که با صدای فریاد بالاخره آن چیزی که می خواستم شد بیدار شدم . وقتی خبر را شنیدم از خوشحالی گریه ام گرفت .پسرم در دوران تحصیل جوایز را درو می کرد حتی دوم و سوم دبستان را به صورت جهشی خواند. درزیرمصاحبه با این نخبه خوزستانی را می خوانید.

با سلام و تبریک بابت موفقیت تان خودتان را به صورت کامل معرفی کنید ؟

بهروز طهماسبی هستم متولد دی ماه 73 از اهواز. والدینم هر دو فرهنگی هستند و یک برادر کوچکتر دارم که او هم اتفاقا در مدرسه استعداد های درخشان است .

برای کنکورچند ساعت در روز درس می خواندید ؟

قبل از عید روزی 5 الی 6 ساعت ولی بعد از تعطیلات روزی 7 الی 8 ساعت را می خواندم

خبر قبولی ات را چه طور شنیدی ؟

روز سه شنبه حول و حوش ساعت 4 یا 5 بود داشتم تلویزیون نگاه می کردم که یک نفر از سازمان سنجش تماس گرفت گفت فکر می کنی رتبه ات چند شده :گفتم 30 یا 50 گفت رتبه ات 7 شده ،وقتی این خبر راشنیدم خیلی خوشحال شدم

به نظرت چه فرقی با رتبه 20 هزار می کنی ؟

کنکور یک امتحان فشرده است شاید اگر دو یا سه تا سوال اشتباه می زدم رتبه ام همان 30 می شد خیلی با 20 هزار اختلاف ندارم شاید یک نفر سر جلسه حالش بد بشود.

دوست داری در دانشگاه چه رشته ای بخوانی ؟

رشته برق دردانشگاه صنعتی شریف خیلی از رتبه های تک رقمی هم همین رشته را انتخاب می کنند.

ضریب درس هات چند درصد بود ؟

ادبیات 76 ،عربی 72،دینی 3/81،زبان 7/70،ریاضی 2/95،فیزیک8/97،شیمی 2/96

چه کلاس هایی می رفتی ؟

تا الان من در زندگی ام هیچ کلاسی به غیر از کلاس مدرسه نرفتم حتی برای تابستان ها هم هیچ وقت کلاس نرفتم ،تفریح ام همیشه تلویزیون و کامپیوتر بود امسال هم چون برای کنکور هیچ جا نرفتم قبل از ماه رمضان با خانواده دو هفته رفتیم مسافرت

روز قبل کنکور چه کار کردی ؟

همه می گفتند روز قبل نباید چیزی خواند ولی من خواندم از صبح تا شب داشتم مرور می کردم بعد شب یک شام سبک خوردم و حول و حوش ساعت 11 خوابیدم ،خوب هم خوابیدم نه آن شب نه شب های بعدش خواب کنکور ندیدم

سر جلسه استرس داشتی ؟با خودت چی بردی ؟

نه خوبی اش این بود که معمولا با بچه ها تو یک کلاس افتادیم قبل از جلسه با بچه ها که حرف می زدیم استرس مون از بین رفت و برای همین سر جلسه کاملا بدون استرس بودم .همان چیز هایی که همه می برند مداد و پاکن و تراش ،سه تا هم شکلات بردم وقتی رفتم سر جلسه فهمیدم آب نیاوردم چون بچه ها اکثرا آب همراهشون بود

سر جلسه وقت کم آوردی ؟

من تا دقیقه ی آخر سر جلسه بودم سوالات را با همان ترتیب دفترچه پاسخ دادم فقط برای پاسخ یک تست فیزیک وقت کم آوردم وگرنه فیزیک را 100 می زدم

خودت رمز موفقیت ات را در چه می بینی ؟

رمز موفقیت ام اول خواست خداست و بعد تلاش های خودم و پدر و مادر و مدرسه البته تلاش های خودم را بیشترین عامل موفقیت می دونم

خودت را آدم نابغه ای می بینی ؟

اصلا خودم را نابغه نمی دونم فرق من با رتبه 700 شاید فقط چند تا تست باشه نمی توان گفت کسی با رتبه بد نابغه نیست ،فاصله ها در کنکور بسیار کم است

کمترین نمره ای که امسال گرفتی چی بود ؟

امسال 75/16 از در س زبان خارجه ولی تا حالا کمترین نمره ی زندگی ام را در سال سوم دبیرستان در درس تاریخ گرفتم که 5/14 بود . نمره ی انضباط هم همیشه 20 بوده اصلا دانش آموز شلوغ یا فضولی نبودم

اگر الان فقط بخوای از یک نفر تشکر کنی آن یک نفر کیه ؟

(با خنده )نمیشه دو نفر باشه ... از پدر و مادرم چون شرایط کاملا مهیا کردند اتاقم تو این یک سال به هم ریخته بود اصلا چیزی نمی گفتند ،حتی وقتی مهمان می آمد

الان خیلی ها دوست دارند جای شما باشند ،شما دوست داری جای کی باشی ؟

(با قدری تامل ) دوست داشتم اول بشم واقعا فاصله ای نیست . خوب یک سری مزایا برای رتبه اول قائل می شوند. به آنهایی هم که دوست دارند جای من باشند می گم هیچ چیز خاصی نیست و اختلاف زیادی نداریم

در آخرفکر می کنی حرفی جا مانده باشد ؟

نه فقط از پدر و مادر و کادر مدرسه به خصوص معلمین ریاضی و فیزیکم که واقعا عالی بودند تشکر می کنم

نظرات 1 + ارسال نظر
نت بانان شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:57 http://netbanan.net/t-weblog.htm

ما سایت شما را آماده تحویل میدهیم . سایت از ما مطلب از شما !
-بازگشت وجه در صورت نارضایتی مشترک تا 3روز
-رابط و قسمت مدیریت کاملا فارسی و بدور از پیچیدگی
-ارائه قالب رایگان با توجه به موضوع سایت شما
-قیمت بسیار مناسب
-پشتیبانی 24 ساعته از سایت شما
چرا سایت :
1-یک اثر ماندگار
2-فضای اختصاصی برای فایل های خود
3-کسب درآمد از راه تبلیغات در سایت
4-امکانات اختصاصی همچون ایمیل ،دامنه و . . .
5-افزایش بازدید و اعتماد بازدیدکنندگان به کار و فعالیت شما
تخفیف فوق العاده(فروش تابستانه) در جهت راه اندازی وبسایت برای وبلاگ نویسان
راه اندازی +امکانات نامحدود + دامنه رایگان +پشتیبانی فنی + . . .
نت بانان - مجری و طراح انواع سایت های دولتی ،شخصی ،تجاری و . . .
برای مشاهده قیمت ها و توضیحات به آدرس www.netbanan.net مراجعه نمایید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد