باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

باوی نیوز

آژانس مستقل خبری تحلیلی شهرستان باوی

شهر های باوی زیر پوشش کارخانه بازیافت و تولید کود آلی (کمپوست)

                         

 استاندار خوزستان بر جذب سرمایه‌گذار در زمینه احداث کارخانه زباله‌سوز در سایت جدید دفع پسماند تاکید کرد و گفت: با تامین پسماند و اختصاص زمین، منتظر سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه دفع پسماند هستیم.

به گزارش باوی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح کارخانه بازیافت و تولید کود آلی (کمپوست) در منطقه سفیره از توابع شهرستان اهواز اظهار کرد: از حدود 3 هزار تن زباله تولیدی روزانه خوزستان، یک هزار تن مربوط به کلانشهر اهواز است.

وی با اشاره به بازیافت 45 درصد از زباله‌ها در این کارخانه افزود: این کارخانه ظرفیت پذیرش یک هزار تن در شبانه روز را دارد و با تاسیس و تکمیل فازهای دیگر این کارخانه، شاهد بازیافت 70درصدی آنهاخواهیم بود.

به گفته وی، این کارخانه می‌تواند شهرهای ویس، ملاثانی و شیبان و شهرهای در شعاع 70 تا 80 کیلومتری اهواز را نیز زیر پوشش قرار دهد.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با شرکت‌هایی از مالزی، چین و ژاپن برای استحصال برق از زباله افزود: با شرکت مالزیایی برای تولید برق از پسماند، توافقنامه امضا شده است، این قرارداد در مراحل فنی است که امیدواریم به مرحله اجرا برسد.

حجازی افزود: امروزه پسماند ارزش اقتصادی پیدا کرده و تفکیک زباله از مبدا می‌تواند برای اقتصادی کردن زباله‌ها کارساز باشد و در این راستا محل جدید بازیافت زباله به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی می‌توان بخش خصوصی را در این زمینه فعال کرد، در حال حاضر در دزفول، اندیمشک و شوش بخش خصوصی وارد شده‌اند.

رئیس شورای سلامت خوزستان همچنین هدف از تعیین روزهای نمادین را ارتقای آگاهی مردم نسبت به محیط و پاکیزگی آن عنوان کرد و گفت: ممکن است یک بار برگزاری مراسم روزهای نمادین کافی نباشد و زمان بیشتری برای برگزاری این روز لازم باشد؛ نهادینه شدن این فرهنگ به میزان علاقه، باور مردم و احساس مشارکت آن‌ها بستگی دارد.

استاندار خوزستان نابسامانی و نازیبایی چهره شهر‌ها را نتیجه حساسیت پایین مردم نسبت به فضای شهر و روستا دانست و گفت: در برخی مناطق دیده می‌شود که با وجود سطل‌های زباله مردم پسماندهای خود را در خیابان می‌ریزند‌ به همین دلیل اعتقاد داریم مشارکت مردم برای بهبود فضای زندگی ضروری است.

وی با اشاره به تصور نادرست مردم مبنی بر اینکه پاکسازی شهر وظیفه شهرداری‌هاست، افزود: در صورت همکاری مردم، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند به توسعه و عمران شهر بپردازند.

سایت دفن بهداشتی زباله در 25 کیلومتری شهر اهواز (منطقه سفیره) قرار دارد و در زمینی به مساحت 925 هکتار با اعتبار 10 میلیارد تومان احداث شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
موسوی سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 19:32 http://namazmolasani.persianblog.ir/

جناب اقای باوی سلام
ضمن عرض خسته نباشید
وبلاگ قشنگی داری امیدوارم همیشه موفق باشید
اگر امکانش هست مارو هم لینک کنید

http://namazmolasani.persianblog.ir/




باتشکر
موسوی ستاد نماز جمعه ملاثانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد